Jobbig dag :/

Idag har jag haft det tufft. Blev hämtad kl 07.15 (eller ja, mer 07.23) av Näcklas. Vi stack mot jobbet och hitta en perfekt parkering så jag skulle slippa gå i kylan så långt. Jag kommer in i Kronoborg (stället där vi har kurser) och ställer mig för att läsa på listan varnånstans min kurs ska gå. HITTAR INTE DEN! :( Hmm, börjar kolla i min kalender och märker att jag ska vara i en annan lokal som ligger långt ifrån där vi parkerade. Börjar vandra i -20 grader celsius med storm som motvind. Väl framme kommer jag inte in i byggnaden. Detta beror på att det är kortläsare vid sidan. Visst hade jag mitt kort med mig fast huvudet var nånannanstans så jag väntar helt sonika tills nästa person går in och följer med då. Väl inne i Videbergsborg (som det kallas) så hittar jag min arbetskamrater. Vi letar sedan upp rätt lokal där vår kurs ska äga rum. Kursen startar men redan efter 30 min är jag bort-trollad. Förstår inte mig på reaktorfysik alls känns det som...har jag verkligen gått rätt?
Efter en stund kommer närvaro-listan, jag hade gått rätt dessvärre..dvs jag måste plugga in 150 sidors fysik tills på onsdag eftermiddag då det "stora" provet äger rum :(

Så just nu sitter jag och sliter mitt hår och äter polly samt tittar på böckerna imellanåt. Har hela dagen imorgon med iofs men det är jobbigt ämne och jag måste bara kolla på det själv för att förstå.. :(

Dagens P: Problem :( Kommer från grekiskans problema och innebär typ förelagda,uppgift. Vissa personer kan se ett problem medan andra ser fram emot att lösa problem. Vanligt i mina kretsar är att ordet används i frågor tex "Har du problem P" vilket kan översättas på svenska till "Behöver du hjälp Mikael?". För lekmännen ser man ordet problem som skillnaden mellan ett bör-värde och ett är-värde.

Åter till papperna :( Känner mig som ett får som går i högklackat när jag försöker plugga in.. kan knappt gå och ramlar på vart ända liten uppgift fast jag ramlar mjukt..
Får

Kommentarer
Postat av: Jimmy Nilsson

Har du problem P.? Kom då hit med dig!! ;D



Liverpool - Marseille på Lektors, onsdag. (Viasat Motor, 20:45)

2008-11-24 @ 23:36:07
Postat av: Rebecca

Låter som en ganska jobbig morgon där allt gick emot dig! Inte kul! Skönt att det löste sig iaf! Och du fick väl inga köldskador när du gick i -20 va? :P Kram på dig Store P!

2008-11-25 @ 10:48:46
URL: http://glooria.blogg.se/
Postat av: Micke P

Pool på onsdag är givet Jim P. Behöver det efter den dagen tror jag :D



hehe, du är rolig Becca :) Var nära jag fick köldskador kändes det som i alla fall :/

2008-11-25 @ 16:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0